Antenna Navigating System
Posted by ADMIN in My Research And Development
GPS system (Global Positioning System)
GPS စနစ္အတြက္ ေကာင္းမြန္ေသာ ၿဂိဳဟ္တုစနစ္ လိုအပ္ေၾကာင္းကို အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ႔ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ စဥ္းစားစရာတစ္ခုမွာ ျမန္မာနိုင္ငံကဲ႔သို႔ေသာ ၿဂိဳဟ္တု မလြတ္တင္နိုင္ေသးေသာ နိုင္ငံမ်ားတြင္ မည္သို႔ လုပ္မည္နည္း။ ထိုအခ်က္ သည္ အလြန္ အေရးႀကီးေပသည္။ ယခု ကၽြန္ေတာ္ ေလ႔လာစမ္းသပ္ သုေတသန လုပ္ေနျခင္း မွာျမန္မာနိုင္ငံေတာ္ အတြက္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ Satellite System မရွိလွ်င္ ကၽြန္ေတာ႔ စမ္္းသပ္မႈက သံုးလို႔မရေတာ႔ေပ။ ထိုအခ်က္အတြက္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ စဥ္းစားရမည္။ ၿဂိဳဟ္တုမ်ားေနရာသို႔ အစားထိုးနိုင္ေသာ အရာကို ဦးစြာစဥ္းစားရမည္။
Antenna ျဖင္႔ Control လုပ္သည္႔စနစ္ကို ယခုကၽြန္ေတာ္တို႔ ေနထိုင္ေသာ ၿမိဳ႕ေလးတြင္ အသံုးျပဳရန္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စဥ္းစားၾကသည္။ ယခုကၽြန္ေတာ္ေနထိုင္ေသာၿမိဳ႕မွာ ဇီလီနိုဂရက္ (Zelenograd) ၿမိ္ဳ႕ဟုေခၚၿပီး၊ (၃၇႕၂၂) စတုရန္းကီလိုမီတာ က်ယ္၀န္းသည္။ စတုရန္းကြက္ျဖင္႔ ၾကည္႔ပါက အလွ်ား၊ အနံ (၆) ကီလိုမီတာေက်ာ္ ပါတ္၀န္းက်င္ ရွည္လွ်ားေပသည္။
Antenna System အတြက္ (၂)ကီလိုမီတာ အကြာထိ ေကာင္းမြန္စြာ အလုပ္လုပ္နိုင္ေသာ အင္တင္နာ(၄)ခု လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။ အင္တင္နာ (၄)ခုကို အသံုးျပဳမည္ျဖစ္၍ Zelenograd ကို (၄)ပိုင္း ပိုင္းၿပီး Antenna (၄)ခုကို တာ၀န္ေပးမည္ ျဖစ္သည္။ ထို Antenna မ်ားမွာ Satellite ကဲ႔သို႔ အလုပ္လုပ္နိုင္ရမည္။
ၿမိဳ႕၏ ပထမေလးပံုတစ္ပံုကို အကြက္(၁)အျဖစ္ သက္မွတ္မည္။ ထို႔ေနာက္ အကြက္(၂၊ ၃၊ ၄) အစဥ္လိုက္ သက္မွတ္မည္။ အကြက္တစ္တြင္ စိုက္ထူ အသံုးျပဳမည္႔ Antenna ကို Antenna No(1) ဟူ၍ ထိန္းခ်ဳပ္ရ လြယ္ကူေအာင္ သက္မွတ္ေပးမည္။ Antenna No(2,3,4) ကိုလည္း အကြက္အလိုက္ သက္မွတ္ေပးမည္။
ကြက္(၁)မွ Antenna No(1)ကို စိုက္ထူရာတြင္ အင္တင္နာ၏ အလုပ္ လုပ္ေဆာင္နိုင္မႈ စက္ကြင္းသည္ အကြက္(၂)ႏွင္႔ အကြက္(၃)ေပၚသို႔ (၁)ကီလိုမီတာထိ ဖံုးလြမ္းေနမည္ျဖစ္သည္။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ အင္တင္နာ ၏ အလုပ္လုပ္နိုင္မႈစြမ္းရည္မွာ အခ်င္း၀က္ (၂)ကီလိုမီတာျဖစ္၍ အကြက္တစ္ကြက္ အက်ယ္မွာ အလွ်ားႏွင္႔ အနံ (၃)ကီလိုမီတာ စီဟု စဥ္းစားထားေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သည္။
အင္တင္နာ(၄)ခုလံုး စိုက္ထူၿပီးခ်ိန္တြင္ ၎တို႔အားလံုး၏ အလုပ္လုပ္ေဆာင္နိုင္မႈ ဧရိယာေအာက္တြင္ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕လံုး က်ေရာက္ေနရမည္။ ၾကားထဲတြင္ ကြက္လပ္ မက်န္ေစရေပ။ ကြက္လပ္က်န္သြားပါက ထိုေနရာသို႔ ယာဥ္(သို႔)အရာ၀တၳဳ ေရာက္ရွိသြားစဥ္ အခ်က္ျပစနစ္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားမည္ျဖစ္သည္။
အင္တင္နာအားလံုး အဆင္သင္႔ျဖစ္ပါက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပဲ႔ထိန္းေမာင္ႏွင္႔မည္႔ ယာဥ္ သို႔မဟုတ္ လႈပ္ရွားေစခိုင္းမည္႔ စက္ရုပ္တစ္ခုကို အင္တင္နာ ဂ်ီပီအက္စ္ ထည္႔သြင္းေစလြတ္ပါက ၿမိဳ႕တြင္းရွိ မည္သည္႔ ေနရာတြင္ မည္သို႔ လႈပ္ရွား ေမာင္းနွင္ေနၾကာင္း တိတိက်က် သိရွိနိုင္မည္ျဖစ္သည္။ Antenna No(1)တြင္ယာဥ္(သို႔) အရာ၀တၳဳရွိေနလွ်င္ Antenna No(1)မွ Control လုပ္သူ ထံသို႔ အခ်က္ေပးကာ အလုပ္ လုပ္ေနမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ ၎ဧရိယာမွ ထြက္သြားလွ်င္ ထြက္သြားေၾကာင္း တစ္ခါထပ္ၿပီး အခ်က္ျပန္ျပ ေပးလိမ္႔မည္ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ Antenna ေနာက္တစ္ခုမွ အလုပ္လုပ္ေနၿပီျဖစ္သည္။
ဥပမာ MIET တကၠသိုလ္သို႔ ယာဥ္(သို႔)အရာ၀တၱဳ ေရာက္ေနခ်ိန္တြင္ Antenna No(2) ႏွင္႔ Antenna No(4) ႏွစ္ခုလံုး အလုပ္လုပ္ေနၿပီး က်န္ႏွစ္ခုမွာ အသင္႔ ေစာင္႔ဆိုင္းေနမည္ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႔အျပင္ထြက္သြားပါက Antenna မ်ားမွ ၎တို႔၏ Signal ေအာက္မွ ထြက္သြားေၾကာင္း(သို႔) ၎တို႔၏ Signal ေအာက္တြင္မရွိေၾကာင္း Control လုပ္သူ ထံသို႔ အေၾကာင္းျပန္လိမ္႔မည္။
ဤနည္းျဖင္႔ ျမန္မာနိုင္ငံရွိ မည္သည္႔ ၿမိဳ႕တြင္မဆို Automatic Navigating System Of Traffic Management Facilities စနစ္ ကို အသံုးျပဳ၍ ေရြ႕လွ်ားေနေသာ အရာ၀တၳဳမ်ားကို အေ၀းမွ Control လုပ္ျခင္း၊ ယာဥ္မ်ားကို ေမာင္းသူမပါပဲ ထိန္းခ်ဳပ္ ေမာင္းႏွင္နိုင္ျခင္းမ်ားကို လုပ္နိုင္ လိမ္႔မည္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။ ကယ္ဆယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ ကာကြယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ လွ်ိဳ႕၀ွက္ ေထာက္လွမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ား၊ အဆင္႔ျမင္႔ စက္ရံုမ်ား၊ ေျမအာက္၊ ေရေအာက္ သုေတသနလုပ္ငန္းမ်ား၊ အဆင္႔ျမင္႔ စမ္းသပ္မႈမ်ား၊ ရွာေဖြေရး လုပ္ငန္းမ်ားမ်ား ႏွင္႔ အျခားေသာ အေသးအမႊား လုပ္ငန္းမ်ားမွ စ၍ ဤစနစ္ကို အသံုးျပဳျခင္းျဖင္႔ လိုအပ္ခ်က္ ေပါင္းမ်ားစြာကို ျဖည္႔ဆည္းေပးနိုင္ လိမ္႔မည္ ဟု ယူဆမိပါသည္။ နိုင္ငံတကာႏွင္႔လည္း ရင္ေဘာင္တန္း နိုင္လိမ္႔မည္ျဖစ္သည္။ Signal Waves အေသးစိတ္ႏွင္႔ Control System အေၾကာင္းကို ေနာက္မွ ဆက္လက္ တင္ျပပါဦးမည္။ ေက်းဇူးတင္ပါသည္။