ျမန္မာနိုင္ငံ ပညာေရး ႏွင္႔ ပက္သက္၍
Posted by ADMIN in လူငယ္၊ ပညာေရး ႏွင္႔ ျမန္မာနိုင္ငံ, အမွတ္တရ
လူ႔အဖြဲ႔အစည္းတစ္ခု၏ အဆင္႔အတန္းကို နိုင္ငံတကာမွာ ပညာအရည္အခ်င္းနွင္႔ တိုင္းတာၾကသည္။ လြန္ခဲ႔ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၃၀ ေက်ာ္ကတည္းက ျမန္မာ႔ပညာေရးသည္ ကမာၻ႔နိုင္ငံမ်ား၏ အသိအမွတ္ျပဳျခင္းကို ခံခဲ႔ၾကရသည္။ ျမန္မာနိုင္ငံသားတို႔၏ ပညာအရည္အခ်င္းကိုလည္း ေလးစားၾကသည္။ ယေန႔ အခ်ိန္ထိလည္း နိုင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ျမန္မာပညာရွင္အေျမာက္အမ်ား ေနရာယူလွ်က္ရွိသည္။ သို႔ေသာ္ ယေန႔ေခတ္ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ား၏ တကၠသိုလ္အေပၚရႈျမင္ပံုႏွင္႔ ပညာေရးႏွင္႔ ပက္သက္ေသာ ခံယူခ်က္မွာ အင္မတန္ အံ႔အားသင္႔စရာေကာင္းသည္။ က်ေနာ္တို႔ အလယ္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀၊ အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘ၀ ကတည္းက တကၠသိုလ္ ဟူေသာ စကားကို အလြန္ မက္ေမာသည္။ ခန္းနားသည္။ ႀကီးက်ယ္သည္။ တကၠသိုလ္တက္ဖို႔ အိပ္မက္ေပါင္းမ်ားစြာ မက္ခဲ႔ရသည္။ တကၠသိုလ္တက္လိုစိတ္မွာ လူငယ္တိုင္းစိတ္တြင္ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ေနရာယူ စုိးမိုးထားသည္။ တကၠသိုလ္ကို အထင္ႀကီးသည္။ တကၠသိုလ္မွ သင္ၾကားေပးမည္႔ပညာေရးကို ေလးစားသည္။ တန္ဖိုးထားသည္။
ယခု က်ေနာ္ ျပန္ေရာက္ခ်ိန္ တြင္ ေက်ာင္းသား လူငယ္မ်ား၏ တကၠသိုလ္အေပၚ ရႈျမင္ပံုမွာ က်ေနာ္တို႔ တုန္းကႏွင္႔ လံုး၀ လံုး၀ (လံုး၀) ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေနသည္။ ”တကၠသိုလ္လား ဘာလုပ္ဖို႔တက္မွာတုန္း၊ တကၠသိုလ္တက္ေတာ႔ ဘာလုပ္လို႔ရမွာတုန္း၊ ဘြဲ႔မရေတာ႔ေရာ ဘာျဖစ္တုန္း” ဟူေသာ စကားမ်ားကို နားႏွင္႔ မဆံ႔ေအာင္ၾကားခဲ႔ရသည္။ အရင္က အိမ္ဦးခန္းေတြမွာ ခ်ိတ္ထားေသာ ဘြဲ႔ဓာတ္ပံုမ်ား ကုတင္ၾကားသို႔ ေရာက္ကုန္ၾကၿပီ။ ဘြဲ႔ဓာတ္ပံုခ်ိတ္ထားသည္ကို ေတြ႔လို႔လည္း အသိအမွတ္ျပဳမႈ မရွိၾကေတာ႔။
ကေလးေတြ စိတ္ထဲမွာ ထိုသို႔ေသာ တကၠသိုလ္ကို အထင္မႀကီးစိတ္၊ တကၠသိုလ္မွေပးေသာဘြဲ႔ကို တန္ဖိုးမထားစိတ္မ်ား ျဖစ္ရျခင္းမွာ နံပတ္(၁) လူႀကီးမိဘ မ်ားအေပၚမူတည္သည္။ (၂) ပက္၀န္းက်င္အေပၚမူတည္သည္။ ထိုအေတြးမ်ား ၀င္လာသည္ႏွင္႔ လူႀကီးမ်ားက တားျမစ္ရမည္၊ အျမင္မွန္ရေအာင္ ျပသရမည္။ သို႔ေသာ္ စိတ္မေကာင္းစရာ တစ္ခုမွာ လူႀကီးမ်ားကိုယ္တိုင္က ထိုအေတြးမ်ား၀င္ကာ ကေလးမ်ားကို ရိုက္သြင္းေနၾကသည္။
ပညာေရးကို အထင္မႀကီးသည္႔စိတ္မ်ား၊ တကၠသိုလ္ကို အထင္ေသးသည္႔စိတ္မ်ား၊ တကၠသိုလ္မွ ေပးေသာ ဘြဲ႔မ်ားကို တန္ဖိုးမထားေသာစိတ္မ်ားက နိုင္ငံတစ္နိုင္ငံရွိ လူငယ္မ်ားစိတ္ထဲ စိုးမိုးသြားျခင္းသည္ ကာယကံရွင္နိုင္ငံ၏ ကံဆိုုးျခင္း လမ္းစပင္ျဖစ္သည္။ နိုင္ငံႀကီးတစ္ခုလံုး ကံဆုိးမိုးေမွာင္ၾကသြားလိမ္႔မည္။ မည္သူ မည္၀ါ၏ အားနည္းခ်က္ဟူ၍ က်ေနာ္ အေသအခ်ာမသံုးသပ္မိေသာ္လည္း နိုင္ငံသားအားလံုးမွာ တာ၀န္အျပည္႔ ရွိေပသည္။ အထူးသျဖင္႔ ပညာတက္လူငယ္မ်ားက အမ်ားႀကီး ေျပာျပသင္႔သည္။ ပညာတတ္လူႀကီးမ်ားကိုေတာ႔ အားကိုးရန္ ခက္ခဲသည္။ အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ ဦးဖိုးက်ားတို႔ ေခတ္က စာမတက္လည္း ထမင္းစားလို႔ ရတယ္ ဟူေသာ စကားကို ပညာလံုး၀ မတတ္ေသာ ေတာင္သူဦးႀကီး၊ ေဒၚႀကီးမ်ားက ေျပာၾကေသာ္လည္း ယေန႔အခ်ိန္တြင္ ပညာတတ္ေသာ ၿမိဳ႕ေန လူႀကီးမ်ားကပင္ ထိုကဲ႔သို႔ ဆင္တူရိုးမွား စကားမ်ားကို အသံုးျပဳေနေသာေၾကာင္႔ျဖစ္သည္။
ေနာက္ထပ္ အမ်ားဆံုး တာ၀န္ရွိသည္မွာ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားဆိုရာတြင္ မူလတည္းႀကိဳ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမွ ပါေမာကၡခ်ဳပ္မ်ား အထိ ပါ၀င္သည္။ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားမွ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကို အမွန္တကယ္ တတ္ကၽြမ္းေအာင္ သင္ၾကားျပသဖို႔ လိုအပ္သည္။ မူလတည္းကတည္းက ကမာၻႀကီးကို ၾကည္႔တတ္ေစရန္ သင္ေပးရမည္။ ကမာၻႏွင္႔ ယွဥ္ယွဥ္ၿပီး ေျပာဆိုမႈမ်ား ျပဳလုပ္သင္႔သည္။ အေရးအႀကီးဆံုးမွာ မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္ ပညာအရည္အခ်င္းတကယ္ ေပါက္ေျမာက္ၿပီး နိုင္ငံေတာ္နွင္႔ နိုင္ငံပညာေရးအတြက္ ရပ္တည္ၿပီး တန္ဖိုးျမွင္႔ ေပးလိုသူမ်ား ျဖစ္ရမည္။ မိမိ အလုပ္အေပၚ ရိုေသေလးစားၿပီး စိတ္ပါ၀င္စားမႈ ရွိရမည္။ ထိုအခ်က္မ်ား ျပည္႔စံုပါက က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာနိုင္ငံ ပညာေရးႀကီး ျပန္လည္ ဦးေမာ႔ လာၿပီး လူႀကီး၊လူငယ္အားလံုးကလည္း ယံုၾကည္ေလးစားျခင္းကို ခံရမည္ျဖစ္သည္။ ဆိုးရြားသည္မွာ ယခုေခတ္လူငယ္မ်ားက တကၠသိုလ္၀င္တန္းကို ကပ္ၿပီး (သို႔) ေမာ္ေရးရွင္း ျဖင္႔ ေအာင္ၾကသည္။ ဘယ္မွ မလိုက္နိုင္ေသာအခါ ရည္မွန္းခ်က္လည္း မရွိ၊ စိတ္၀င္စားမႈလည္း မရွိေသာ္လည္း ပညာေရး တကၠသိုလ္မ်ား၊ ပညာေရး ေကာလိပ္မ်ားသို႔ တက္ေရာက္ၾကသည္။ ေက်ာင္းတြင္ လိန္ဖယ္လိန္ဖယ္ႏွင္႔ စိတ္ကမပါ၊ စိတ္၀င္စားမႈကလည္း မရွိေသာေၾကာင္႔ ျဖစ္သလိုႏွင္႔ ေက်ာင္းဆင္းၾက၏ (ေက်ာင္းသားတိုင္းကို မဆိုလိုပါ)။ ၎တို႔ စဥ္းစားသည္မွာလည္း အမွားမရွိေပ။ (၂)ႏွစ္တက္ၿပီး ဆရာျဖစ္မည္။ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင္႔ ရပ္ကြက္ထဲမွာ ရြယ္တူမ်ား ေ၀ေလေလျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ အလုပ္တစ္ခု ကိုယ္႔မွာ ရွိေနမည္။ မွန္ပါသည္။ ကာယကံရွင္အတြက္ အင္မတန္ ေကာင္းေသာ ပလန္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ နိုင္ငံ႔ပညာေရး အတြက္ ရင္ေလးစရာေကာင္းေပသည္။ အရည္အခ်င္းမရွိေသာဆရာမ်ား၊ ခံယူခ်က္မရွိေသာ ဆရာမ်ားက ေက်ာင္းသားမ်ားမ်ားကို ဘာေတြေျပာျပၿပီး ဘာေတြ သင္ေပးမည္နည္း??။ စိတ္၀င္စားဖို႔ ေကာင္းလွသည္။
က်ေနာ္ ေက်းရြာတစ္ရြာရွိ မူလတန္းေက်ာင္းသို႔ သြားေရာက္ခဲ႔သည္။ ေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီး အပါအ၀င္ ဆရာမ (၆) ဦးႏွင္႔ နာနတ္သီးစားရင္း ဆရာမ်ား ရံုးခန္းဟု ယူဆရေသာ အခန္းတြင္ စကားေျပာေနၾကသည္။ စာသင္ခန္းတြင္ ကေလးမ်ားအသံ ဆူညံ႔ေနသည္ (စာအံ သံေတာ႔မဟုတ္)။ ခဏေနေတာ႔ ေက်ာင္းသားတစ္ဦး လာတိုင္ေသာေၾကာင္႔ ဆရာမတစ္ဦး ထန္းပလက္ျပား တစ္ေခ်ာင္းႏွင္႔ လိုက္သြားသည္။ က်ေနာ္လည္း အခ်ိန္မရသျဖင္႔ နည္းနည္းပါးပါးေမးျမန္းကာ ျပန္လာခဲ႔သည္။
မႏၱေလးတကၠသိုလ္မွ ပီအိပ္ခ်္ဒီဘြဲ႔ရရွိၿပီး ဆရာတစ္ဦးႏွင္႔ ေဆြးေႏြးျဖစ္သည္။ ဆရာ၏ စိတ္ဓာတ္ကေတာ႔ က်ေနာ္႔စိတ္ႏွင္႔ ၈၀% တူသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာ႔ကို က်ေနာ္ ျမန္မာ႔ ပညာေရးႏွင္႔ ပက္သက္သည္႔ အားမရေသာ အခ်က္မ်ားကို ေျပာျပသည္။ က်ေနာ္တို႔ ဥေရာပမွာ ဆရာတစ္ေယာက္အေနျဖင္႔ တပည္႔တစ္ေယာက္ကို ပညာတစ္ခုကို တက္ကၽြမ္းေအာင္ သင္ေပးျခင္းမရွိေၾကာင္း၊ ပညာတစ္ခုကို တက္ကၽြမ္းေစရန္ နည္းလမ္းမ်ားကိုသာ သင္ေပးေၾကာင္း၊ သြားေရာက္ျပသလွ်င္ ေက်ာင္းသားမွားေနပါက အမွန္ကို ျပင္မေပးေၾကာင္း၊ မွားေနတယ္ တစ္ႀကိမ္ႀကိဳးစားၾကည္႔အံုး ဆိုၿပီး ျပန္လြတ္လိုက္ေၾကာင္း၊ အားလံုး ကိုယ္႔အားကိုယ္ကိုး လုပ္ရေၾကာင္း၊ ထို႔ေၾကာင္႔ ေက်ာင္းသားမ်ားမွာ တကယ္ပညာ အျပည္႔အ၀တတ္ေၾကာင္း၊ ခံယူခ်က္ႏွင္႔ ယံုၾကည္ခ်က္မ်ားလည္း ပိုမိုတိုးပြားၿပီး ပိုမို စာဖတ္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာနိုင္ငံ ပညာေရးကို ထိုကဲ႔သို႔ ျဖစ္ေစခ်င္ေၾကာင္း က်ေနာ္႔ အေတြ႔အႀကံဳႏွင္႔ ယွဥ္၍ ေျပာျပသည္။ သို႔ေသာ္ ဆရာက ၿပံဳးၿပီး ”အဲ႔လိုသာလုပ္လို႔ကေတာ႔ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္မွေတာင္ က်န္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ တျခားမေျပာနဲ႔ အခုစူပါဗိုက္ ဆာေပးေနတဲ႔ မာစတာ တက္ေနတဲ႔ တပည္႔ႏွစ္ေယာက္ေတာင္ ေခ်ာ႔သင္ေနရတာ” ဟု ျပန္ေျဖခဲ႔သည္။ က်ေနာ္ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ပ်က္သြားသည္။ မသိတဲ႔ လူေတြကလည္း မသိလို႔ လုပ္ၾကသည္။ သိတဲ႔လူေတြကလည္း အေျခအေနအရ ေရလိုက္ငါးလိုက္ေနေနရသည္။ ၾကာလွ်င္ အပ်က္အပ်က္ႏွင္႔ ႏွာေခါင္းေသြးထြက္ရေတာ႔မည္။ က်ေနာ္လည္း ေရာက္တဲ႔အရပ္မွာ ျမန္မာ႔ ပညာေရးက ကမာၻမွာ တစ္ခ်ိန္က မည္သို႔ေနရာယူခဲ႔ေၾကာင္း၊ ယခုကဲ႔သို႔ ပညာေခတ္ (Knowledge Age) ႀကီးတြင္ ပညာတက္မွ ကမာၻႏွင္႔ ရင္ေပါင္တန္းနိုင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယေန႔ ကမာၻတစ္၀ွမ္း ေခတ္စားေနေသာ သတင္းႏွင္႔ ျပန္ၾကားေရးနည္းပညာ (IT) ၊ ျပန္ၾကားေရးႏွင္႔ ဆက္သြယ္ေရးနည္းပညာ (IWT)၊ အီလက္ထေရာနစ္ ပညာေရး (e-Education) တို႔အေပၚ ေကာင္းစြာ နားလည္ သေဘာေပါက္ေစရန္ ႀကိဳးစားသင္႔ေၾကာင္း၊ လူအမ်ားအျပားကို အတိုက္အခံလုပ္၍ ေျပာျပလွ်က္ ရွိေပသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္ရြာလံုးႏွင္႔ တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ခရီးေရာက္မႈမွာ အလြန္ ေႏွးကြးလွသည္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္ ဆက္လက္ ႀကိဳးစားေနပါဦးမည္။