Differential GPS
Posted by Admin in My Research And Development
AVL System (ေခၚ) Automatic Vehicle Location စနစ္အား ေရြ႕လ်ားေနေသာ ယာဥ္၏ လက္ရွိတည္နရာ Coordinates ကို တြက္ခ်က္ရယူျခင္း ႏွင့္ Digital Map တြင္ ေျမပံုႏွင့္တကြ ေဖာ္ျခင္းဟု နားလည္နုိင္သည္။ ယေန႔ကမာၻတြင္ျဖစ္ေပၚေနေသာ Navigation ျပႆနာမ်ားေျဖရွင္း ရာတြင္ အေရးပါေသာ စနစ္တစ္ခုလည္းျဖစ္သည္။
ပထမအဆင့္အေနျဖင့္ ေရြ႕လ်ားေနေသာ ယာဥ္၏ တည္ေနရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို GPS စနစ္ျဖင့္ ၿဂိဳဟ္တုမွရရွိေသာ Signal မ်ားကို အသံုးျပဳကာ တည္ေနရာရွာေဖြၿပီးေနာက္ ဒုတိယအဆင့္ Communication Network တစ္ခု ၾကားခံ၍ တတိယ အဆင့္ အေနျဖင့္ Control Station ကို လဲႊေျပာင္းေပးရမည္ျဖစ္သည္။ Control Station မွ လိုအပ္ေသာ Methods မ်ား ႏွင့္ Program မ်ား ကို အသုံးျပဳကာ Navigation ျပႆနာအား ေျဖရွင္းေပးသည္။
Navigation System အေၾကာင္းအား http://www.mee-pya-tite.com/2008/03/navigation-system.html တြင္ ဖတ္ရႈနိုင္ၿပီး၊ ဂ်ီပီအက္စ္ စနစ္ (Global Positioning System) ႏွင့္ အလုပ္လုပ္ေဆာင္ပံု အေသးစိတ္အား http://www.mee-pya-tite.com/2009/01/global-positioning-system.html တြင္ ဖတ္ရႈနုိင္သည္။ စာအုပ္ျဖင့္ဖတ္လိုပါက http://www.mee-pya-tite.com/2010/05/satellite-system-navigation-system-gnss.html တြင္ ဖတ္ရႈနုိင္သည္။
NAVSTAR (ေခၚ) အေမရိကန္ GPS မ်ားသည္ တည္ေနရာရွာေဖြရာတြင္ ျပင္ပရွိ ေနရာမွန္ျဖင့္ ၁၀၀ မီတာ အထိ ကြာဟ ေလ့ရွိသျဖင့္ Navigation ျပႆနာမ်ားကို တြက္ခ်က္ရာတြင္ အခက္အခဲမ်ားစြာေတြ႔ရွိရသည္။ ကမာၻတစ္ဝန္းတြင္ GPS Reference Monitor Station ငါးခုသာ တည္ရွိၿပီး Station ႏွင့္ နီးပါက တည္ေနရာပိုမိုတိက်ကာ ေဝးကြာေလ မတိက်ေလျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာနုိင္ငံသည္ Station မ်ားျဖင့္ ေဝးကြာသည့္ နုိင္ငံမ်ားထဲတြင္ တစ္ခုအပါအဝင္ျဖစ္သည္။
Base Station မွ ရရွိေသာ Data မ်ားသည္ Coordinates မ်ားကို ပံုေသတြက္ခ်က္ထားျဖင္း ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္ရိွ Coordinates ႏွင့္ တြက္ခ်က္ထားသည့္ ကြာျခားခ်က္မ်ားမွ Correct Value ကို Monitoring လုပ္ကာ ျပန္လည္ တြက္ခ်က္ျခင္းျဖစ္သည္။ Base Staion မ်ားႏွင့္ နီးကပ္ေသာ ေနရာမ်ားတြင္ Observations လုပ္ျခင္းသည္ Station မွာလုပ္တဲ့တိုင္းထြာမႈမ်ားျဖင့္ တူညီေသာေၾကာင့္ တူညီေသာ Errors မ်ားသာ ျဖစ္ေပၚေစသည္။ ၎ Error မ်ားအား Reference Station တြင္ တြက္ခ်က္ထားသည့္ Proofreading Value ကို ေပါင္းထည့္ျခင္းအားျဖင့္ ေလ်ာ့ခ်နိုင္သည္။ ဤ နည္းပညာအား Differential Method GPS (သို႔) DGPS (Differential Global Positioning System) ဟု ေခၚဆိုသည္။ DGPS နည္းပညာကို အသံုးျပဳ၍ ပိုမိုတိက်ေသာ တည္ေနရာ ႏွင့္ တိုင္းထြာမႈကို ရရွိေစနုိင္သည္။
Control Station ေခၚ Base Station ႏွင့္ Mobile Unit မွ GPS Satellite အကူအညီျဖင့္ တည္ေနရာရွာေဖြရာတြင္ Control Station ၏ တည္ေနရာ Coordinates မ်ားအား Correction Value ၏ Magnitude အားျဖင့္ ဆံုးျဖတ္ရယူျပီး Mobile station ကို ေပးပို႔သည္။ ထို႔ေနာက္ Mobile Station မွ Control Station သို႔ ယာဥ္၏ တည္ေနရာ ႏွင့္ အခ်က္အလက္မ်ားအား လႊဲေျပာင္းေပးသည္။ ထို႔ေနာက္ Base Station တြက္ခ်က္အေျဖထုတ္ကာ ေရြ႕လ်ားေနေသာ ယာဥ္ ေပၚ ရွိ Mobile Station ၏ တည္ေနရာအား တိတိက်က် တြက္ခ်က္ေဖာ္ထုတ္ေပးျခင္းျဖစ္သည္။
တည္ေနရာ မတိက်မႈ ကိစၥသည္ Navigation ျပႆနာမ်ားေျဖရွင္းမႈတြင္ အလြန္အေရးႀကီးၿပီး DGPS စနစ္သည္ နည္းလမ္းမ်ားထဲမွ တစ္ခုျဖစ္သည္။ အျခားနည္းလမ္းမ်ားလည္းရွိၿပီး Simplex Method ျဖင့္ Navigation ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္းျခင္းအေၾကာင္းအား http://www.mee-pya-tite.com/2011/03/simplex-method-for-solving-problems-of.html တြင္ ဖတ္ရႈနုိင္ၿပီး ေမာင္းသူမဲ့ ကားမ်ားႏွင့္ ပတ္သတ္ေသာ Navigation စနစ္အေၾကာင္းအား http://www.mee-pya-tite.com/2010/09/navigation-system-darpa.html တြင္ ေလ့လာနုိင္သည္။