သိပၸံ ႏွင္႔ နည္းပညာ ဆိုင္ရာ Idea အခ်ိဳ႕
Posted by ADMIN in My Research And Development, သိပၸံ ႏွင္႔ နည္းပညာ
Idea №.1.
လွ်ပ္စစ္ဓတ္အား (Electricity) သည္ လူတို႔အတြက္ မရွိမျဖစ္ အေရးပါလာသည္ႏွင္႔ အမွ် လွ်ပ္စစ္စြမ္းအားကို နည္းမ်ိဳးစံုႏွင္႔ ထုတ္ယူဖို႔ သိပၸံပညာရွင္တို႔ ႀကိဳးစားလာၾကသည္။ ေရအား (Hydropower)၊ ေလအား (Wind Power)၊ ေလာင္စာ (Fuel)၊ အပူႏွင္႔ ေနေရာင္ျခည္ စြမ္းအင္ (Solar Energy)၊ ဓာတ္ေငြ႔ (Gas)၊ စြန္႔ပစ္ပစၥည္း ႏွင္႔ မစင္ (Core-Generating)၊ ႏူကလီးယား (Nuclear Power) စသည္႔ စြမ္းအင္မ်ားမွ လွ်ပ္စစ္စြမ္းအင္ကို နည္းပညာအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင္႔ စမ္းသပ္ ထုတ္လုပ္ ေအာင္ျမင္ခဲ႔ၾကၿပီးျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ လံုေလာက္မႈ မရွိေသးသျဖင္႔ယေန႔ခ်ိန္ထိ နည္းပညာအသစ္အသစ္မ်ားကို ထပ္မံရွာေဖြေနရသလို လက္ရွိ အသံုးျပဳေနေသာ အရင္း အျမစ္ (Sources of Energy) မ်ား ကုန္ဆံုးသြားမည္ကိုလည္း စိုးရိမ္ေနၾကရသည္။
ထိုအထဲမွာမွ မကုန္ဆံုးနိုင္တဲ႔ အရင္းျမစ္ရွိၿပီး သိပၸံပညာရွင္တို႔ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားထုတ္ဖို႔ စမ္းသပ္လို႔ မေအာင္ျမင္ေသးေသာ စြမ္းအင္တစ္ခုရွိသည္။ ၎မွာ ကမာၻ႔ဆြဲအား (Gravitational Force) ပင္ျဖစ္သည္။ Gravitational Constant = 6.674×10−11 N m2 kg−2 ၿပီး ကမာၻေပၚရွိ အရာဝတၱဳအားလံုးေပၚတြင္ Gravitational Constant သက္ေရာက္လွ်က္ ရွိသည္ကို စာဖတ္သူမ်ားအားလံုး သိရွိၿပီး ျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္။ အာကာသတြင္းရွိ ၿဂိဳဟ္တုမ်ား (Satellites) မွ လြဲၿပီး က်န္သည္႔ အရာအားလံုးမွာ ကမာၻ႔ဆြဲအားထဲ၌သာ ရွိၾကတယ္။ သို႔ျဖစ္ပါ၍ ကမာၻ႔ဆြဲအားမွ လွ်ပ္စစ္ထုတ္ေပးနုိင္သည္႔ ကိရိယာ၊ (သို႔မဟုတ္) နည္းပညာတစ္ခု ထုတ္နိုင္ပါက ကမာၻႀကီးအတြက္ မ်ားစြာ အေထာက္အကူျဖစ္မွာ ေသခ်ာေပသည္။ မည္သည္႔အခါမွ မကုန္ဆံုးနိုင္သလို လႈပ္ရွားသြားလာေနေသာ ယာဥ္ေတြအားလံုးလဲ လႈပ္ရွားေနရင္းျဖင္႔ စြမ္းအင္ကို သံုးၿပီး ဆက္လက္ေရြ႕လွ်ားနုိင္ၾကလိမ္႔မည္ျဖစ္သည္။ အျခားေသာ လွ်ပ္စစ္ထုတ္သည္႔ နည္းပညာအားလံုး၏ အားနည္ခ်က္မ်ားကိုလည္း ေျဖရွင္းနုိင္သလို သဘာဝ ပက္ဝန္းက်င္ညစ္ညမ္းမႈ၊ ေလာင္စာစက္ရံုမ်ား ႏွင္႔ အျခားလွ်ပ္စစ္စက္ရံုမ်ား (Generating Station, Power Plant, or Powerhouse) မ်ား ၏ ေပါက္ကြဲမႈမ်ားကို လည္း ကာကြယ္ၿပီးသားျဖစ္လိမ္႔မည္။
Idea №.2.
မႏွစ္ကမွ စမ္းသပ္ ေအာင္ျမင္ခဲ႔သည္႔ စနစ္တစ္ခုကို ေျပာျပပါမည္။ ၄င္းမွာ ႀကိဳးမဲ႔ လွ်ပ္စစ္ ပို႔သည္႔စနစ္ (Wireless Electricity) ျဖစ္သည္။ အခန္းထဲတြင္ ယင္း စနစ္ကို သံုးၿပီး လွ်ပ္စစ္ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းေတြကို အသံုးျပဳနိုင္ေၾကာင္း သက္ေသျပနိုင္ခဲ႔ၿပီး၊ ေအာင္ျမင္ခဲ႔ၿပီးျဖစ္သည္။ ႀကိဳးတန္းလန္းမ်ား၊ ရႈတ္ရႈတ္ရွက္ရွက္မ်ား၊ ဓာတ္ခဲ (အစို၊ အေျခာက္) မ်ားႏွင္႔ သံုးစရာမလိုေတာ႔ေပ။ သို႔ေသာ္ ထိုစနစ္ကို အခန္းတြင္း၌သာ သက္ေသျပနိုင္၊ တီထြင္နိုင္ေသးရာ အခန္းျပင္မွာ လုပ္နိုင္ေအာင္ တီထြင္ သက္ေသျပနိုင္ပါက ကမာၻႀကီးအတြက္ မ်ားစြာ အေထာက္ကူျဖစ္ေပလိမ္႔မည္။ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ကေန တစ္ၿမိဳ႕ သို႔ ႀကိဳးမဲ႔စနစ္နဲ႔ လွ်ပ္စစ္ပို႔ျခင္း၊ အေဆာက္အအံုး တစ္ခုမွ ေနာက္တစ္ခုသို႔ ႀကိဳးမဲ႔စနစ္ျဖင္႔ လွ်ပ္စစ္ပို႔နိုင္မည္။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ သြားလာဖို႔ မည္မွ် ခက္ခဲသည္႔ ေဒသပင္ျဖစ္ေစ၊ မည္မွ် ေဝးကြာသည္႔ေဒသပင္ျဖစ္ေစ လြယ္လြယ္ကူကူျဖင္႔ Antenna ေထာင္ၿပီး လွ်ပ္စစ္သံုးနိုင္လိမ္႔မည္ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင္႔ ျမန္မာနိုင္ငံကဲ႔သို႔ေသာ လမ္းပမ္းဆက္သြယ္ေရး ခက္ခဲသည္႔ေနရာမ်ားစြာရွိသည္႔ နိုင္ငံတို႔အတြက္ ဓတ္တိုင္မ်ား၊ ဓတ္ႀကိဳးမ်ား မလိုပဲ နယ္စြန္နယ္ဖ်ား ေဒသမ်ားထိ လွ်ပ္စစ္ဓတ္ ျဖန္႔ေဝနိုင္မည္။ ရာသီဥတုႏွင္႔ သဘာဝ ေဘးအႏၵရာယ္မ်ား၊ ဓာတ္လိုက္ျခင္းမ်ား (Electric Shock)၊ ဝါယာ ေရွာ႔ (Wire Shock) ျဖစ္ျခင္းေၾကာင္႔ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ပ်က္ေတာက္ျခင္းမ်ားႏွင္႔ အျခား အားနည္းခ်က္ေပါင္းမ်ားစြာကိုလည္း ကာကြယ္ၿပီးသား ျဖစ္လိမ္႔မည္။
Idea №.3.
ေျမေအာက္ ရထားမ်ား ႏွင္႔ ေျမေပၚ ရထားမ်ား (Railways and Metros) တြင္ ေန႔စဥ္ႀကံဳေတြ႔ေနသည္႔ လူသားတို႔ အသက္အႏၱရာယ္ႏွင္႔ ပတ္သက္ေသာ ျပႆနာမွာ ရထားႀကိတ္ခံျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။ လူသားမ်ား၏ အသက္အႏၱရာယ္ႏွင္႔ ပါတ္သက္ေနေသာ္လည္း ယင္းျပႆနာကို ဒီေန႔အထိ ေကာင္းေကာင္း မေျဖရွင္းနုိင္ေသးေပ။ ေျမေပၚ ရွိရထားလမ္းမ်ားတြင္ လူႏွင္႔ တိရစာၦတို အသြားအလာရွိေသာေနရာမ်ားတြင္ ၿခံစည္းရိုး ကားထားနိုင္ေသာ္လည္း၊ ရထားဘူတာမ်ား (ေျမေပၚေရာ၊ ေျမေအာက္ပါ) တြင္ေတာ႔ ရထားလမ္းေဘး ၁ ေပ ခြဲ အကြာတြင္ စည္းတားၿပီး ရထားမရပ္ခင္ထိ စည္းထဲမဝင္ဖို႔ သတိေပးထားျခင္းကိုသာ လုပ္နုိင္ၾကေသးသည္။ ၊ ရထားလမ္းမ်ားကို ၅ ေပထိ နိမ္႔ၿပီး ေဖာက္ထားျခင္း၊ Camera မ်ားႏွင္႔ ရထားရဲ မ်ားက ေသခ်ာ ေစာင္႔ၾကည္႔ၿပီး ျပင္းျပင္ထန္ထန္ အေရးယူမႈမ်ားကို လုပ္ၾကရသည္။ သို႔ေသာ္ အေကာင္းဆံုးေျဖရွင္းနည္းကို မရနိုင္ေသးသလို၊ ရထားႀကိတ္ခံရသူေတြ၊ တံခါးညက္ပါ သူေတြက ရွိၿမဲ ရွိေနစဲ ျဖစ္သည္။
လူႏွင္႔ ရထား မေတာ္တဆ ျဖစ္ပြားမႈႏႈံးသည္ ရထားလမ္း တစ္ေလွ်ာက္ မွာထက္ ဘူတာမ်ားတြင္က ၉၀ ရာခိုင္ႏံႈးပိုမ်ားသည္။ ေျမေပၚေရာ၊ ေျမေအာက္ပါ ဘူတာမ်ားတြင္ ထိုျပႆနာကို ေျဖရွင္းဖို႔ နည္းပညာတစ္ခု တစ္ခုေတာ႔ရွိသည္။
ဘူတာရွိ ရထားလမ္းေဘးမွ တားထားေသာ စည္းအတြင္း၊ ရထားႏွင္႔ ၂၀ စင္တီမီတာ အကြာအကြာအေဝး တစ္ေလွ်ာက္တြင္ မွန္ နံရံတစ္ခု တည္ေဆာက္မည္။ ထို ရထား၏ တံခါးမ်ား ဖြဲ႔စည္းတည္ေဆာက္ပံုအတိုင္း ရထားေပၚက တံခါးမ်ားႏွင္႔ အရြယ္အစားတူ တံခါး မ်ားကို ဆက္တိုက္ အျပည္႔ တပ္ဆင္ထားမည္။ ခရီးသည္အားလံုးမွာ ထို မွန္တံခါး နံရံ၏ အတြင္း၌သာ ရထားကို ေစာင္႔ၾကရမည္။
ဘူတာတြင္းသို႔ ရထားဝင္သည္ၿပီးေနာက္ ရထားရပ္သြားသည္ႏွင္႔ ရထားေပၚမွ တံခါးမ်ား ပြင္႔သြားမည္။ တခ်ိန္ထဲမွာပင္ ရထားေပၚက တံခါးမ်ား ႏွင္႔ ကပ္လပ္လွ်က္ရွိေနေသာ မွန္တခါး နံရံေပၚမွ တံခါးမ်ား Sensor စနစ္ျဖင္႔ Automatic ပြင္႔သြားမည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ခရီးသည္မ်ား အတက္အဆင္း လုပ္ၾကမည္။ ရထားေပၚရွိ တခါးမ်ား ျပန္ပိတ္ခ်ိန္တြင္ sensor စနစ္ျဖင္႔ပဲ မွန္တံခါးနံရံေပၚရွိ ပြင္႔ေနေသာ တံခါးအားလံုး Automatic ျပန္ပိတ္သြားၾကမည္။ ထို႔ေနာက္ ရထားလည္း ခရီးစဥ္အတိုင္း ဆက္လက္ ထြက္သြားလိမ္႔မည္။
ဤနည္းပညာအတြက္ အဓိက လိုအပ္သည္မွာ ယေန႔ေခတ္ အေဆာက္အဦ အမ်ားစု၏ အဝင္ေပါက္မ်ားတြင္ အသံုးျပဳေနေသာ Sensor System ႏွင္႔ Automatic Control System သာျဖစ္သည္။ ေလာေလာဆယ္ ဂ်ပန္နိုင္ငံ ဘူတာ အခ်ိဳ႕တြင္ စမ္းသပ္တည္ေဆာက္ထားၿပီး တကမာၻလံုးတြင္ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသံုးျပဳနိုင္ပါက ဘူတာမ်ား၌ လူတို႔ သတိႀကီးစြာ ထားစရာမလိုေတာ႔သလို ခေလးမ်ားႏွင္႔ သက္ႀကီး ရြယ္အိုမ်ားအတြက္လည္း စိတ္ခ်နိုင္သည္။ အသက္အႏၱာရာယ္မ်ားစြာကို ကာကြယ္ၿပီးျဖစ္ၿပီး စိုးရိမ္မႈ ကင္းစြာႏွင္႔႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္ အသံုးျပဳနုိင္ၾကလိမ္႔မည္ျဖစ္ေပသည္္။
Idea №.4.
၂၀၀၇ စက္တင္ဘာလ တြင္ အေမရိကန္ သမၼတ ေဂ်ာ႔ရွ္ဘု က NAVSTAR GPS စနစ္ကို ၎တို႔ ႀကိဳက္တဲ႔အခ်ိန္မွာ ပိတ္ပစ္လမ္႔မည္ဟု ေၾကညာခဲ႔သည္။ ထို အေၾကာင္းကို ႀကိဳသိေနေသာ နိုင္ငံမ်ားက NAVSTAR ကဲ႔သို႔ေသာ GPS စနစ္မ်ားကို မိမိတို႔နိုင္ငံပိုင္ တည္ေဆာက္ဖို႔ စီမံကိန္း ခ်ခဲ႔၊ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ႔ၾကသည္။ ရုရွားမွ GLONASS ၊ ဥေရာပ သမဂၢမွ Galileo ၊ အိႏိၵယမွ IRNSS ၊ တရုတ္မွ BEIDOU ၊ ဂ်ပန္မွ QZSS ဟူ၍ အေကာင္ထည္ေဖာ္ခဲ႔ၾကသည္။ Satellite System, Navigation System, GNSS Technology & GPS Technology အေၾကာင္း ျမန္မာလို ဖတ္လိုပါက http://www.mee-pya-tite.com/2010/05/satellite-system-navigation-system-gnss.html တြင္ စုစည္းေရးသားထားပါသည္။ က်ေနာ္တို႔နုိင္ငံအေနျဖင္႔ ၿဂိဳဟ္တု တစ္လံုးေတာင္ မလႊတ္နုိင္ေသးေသာေၾကာင္႔ GPS Satellite အနည္းဆံုး ၃ လံုး၊ အမ်ားဆံုး ၃၀ လံုးကို အသံုးျပဳရသည္႔ ေနရာျပ စနစ္ကို တည္ေဆာက္နုိင္ဖို႔ လက္တေလာ မျဖစ္နုိင္ေသးေပ။ သို႔ေသာ္ ၿဂိဳဟ္တုေပါင္းမ်ားစြာက ျမန္မာနိုင္ငံေပၚမွ ျဖတ္သန္းသြားရာ Channel အားလံုး ကို ဖမ္းမိနုိင္ေသာ Receiver တစ္ခု တီထြင္နုိင္ပါက ျပည္႔စံုၿပီျဖစ္သည္။ ေျမျပင္ Antenna မ်ား တည္ေဆာက္ၿပီး ေနရာျပစနစ္အားလံုးမွ ၿဂိဳဟ္တုအားလံုးဆီမွ Signal မ်ားကို ဖမ္းယူနုိင္ေသာ Receiver ျဖင္႔ Channel တစ္ခုခ်င္း ဖမ္းၿပီး (တစ္ခု မရ တစ္ခု ဖမ္းၿပီး) တည္ေနရာကို ရွာေဖြနုိင္မည္။ NAVSTAR က ပိတ္လိုက္လွ်င္ GLONASS ကို ဖမ္းမည္။ GLONASS ထပ္ပိတ္လွ်င္ အျခား နိုင္ငံမွ စနစ္ ကို ဖမ္းမည္။ ဤသို႔ျဖင္႔ တစ္လိုင္းခ်င္း ဖမ္းၿပီး အသံုးျပဳနုိင္မည္ျဖစ္သည္။ အားလံုး ပိတ္သြားရင္ေတာ႔ က်ေနာ္ MACS ဘြဲ႔အတြက္ လုပ္ခဲ႔ေသာ Research အတိုင္း Antenna Navigation System ကို ေျပာင္းလဲ အသံုးျပဳနုိင္ေပမည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ အေရးအႀကီးဆံုးႏွင္႔ အလိုအပ္ဆံုးမွာ Channel အားလံုးကို ဖမ္းနိုင္ေသာ (Antenna Navigation System ကိုပါဖမ္းနိုင္ေသာ) Receiver တစ္လံုး စမ္းသပ္ထုတ္လုပ္ရန္သာျဖစ္သည္။ ေအာင္ျမင္သြားပါက ျမန္မာနိုင္ငံအေနျဖင္႔ ေငြကုန္ေၾကးက်မ်ားစြာကို ျဖတ္ေက်ာ္နိုင္ၿပီး ပူပင္ကင္းစြာ မည္သည္႔နိုင္ငံကိုမွ် ဂရုမစိုက္ပဲ စနစ္ေကာင္းတစ္ခုကို သံုးစြဲနိုင္မည္ျဖစ္သည္။
Idea №.5.
Google Map တြင္ Right Click ေထာက္ၿပီး Direction ႏွစ္ခုကို စာဖတ္သူတို႔ ေရြးဖူးၾကလိမ္႔မည္။ ထိုသို႔ေရြးပါက ေျမပံုေပၚတြင္ ေရြးခ်ယ္လိုက္ေသာ ေနရာႏွစ္ခုကို ကားျဖင္၊ ရထားျဖင္႔၊ ေျခလွ်င္ျဖင္႔ ဆက္သြယ္သြားလာနုိင္ေသာ လမ္းေၾကာင္းမ်ားကို ျပသေပးသည္။ ေနာက္ထပ္ စနစ္တစ္ခုမွာ ဖြံ႔ၿဖိဳးၿပီးနိုင္ငံမ်ားရွိ ၿမိဳ႕ႀကီးအခ်ိဳ႕တြင္သာ အသံုးျပဳနိုင္ေသးေသာ Traffic Control System ျဖစ္သည္။ ဤစနစ္က မည္သည္႔ေနရာမ်ားတြင္ ကားအမ်ားဆံုးၾကပ္တတ္သည္၊ မည္သည္႔မီးပိြင္႔မ်ားက အၿမဲပိတ္ဆို႔တတ္သည္ ကို အေျခခံၿပီး Program ေရးထားျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုစနစ္ကို အသံုးျပဳၿပီး မည္သည္႔လမ္းကို ေရြးခ်ယ္သြားပါက ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ားကို ေရွာင္ရွားနိုင္ေၾကာင္း သိရွိနိုင္ေပသည္။ ယခု က်ေနာ္ ေျပာမည္႔ Idea မွာ ထိုစနစ္ ႏွစ္ခု ေပါင္းစပ္အေျခခံၿပီး တည္ေဆာက္ထားသည္။